Állófűtés programozása 520d, 525d és 530d modelleknél

(a  alapján)

 

FIGYELEM: A SZERZŐ MINDEN FELELŐSSÉGET KIZÁR, MINDENKI SAJÁT FELELŐSSÉGÉRE PRÓBÁLKOZZON!

 

 

 

 

Az 520d / 525d / 530d (E39) és 730d (E38) BMW modellek kiegészítő fűtéssel rendelkeznek, amit költségkímélő módon állófűtéssé lehet alakítani.

 

Ennek előfeltétele, hogy az autóban legyen MID (Multi-Info-Display) vagy BMW NAVI.

 

A BMW kereskedők kijelentésével ellentétben, miszerint ez csak egy utólagos beszerelőkészlet segítségével megoldható, ez pusztán a szoftveresen, a DIS segítségével lehetséges.

 

A "programozott", és a "hivatalos" verzió különbsége:

A "programozott" verzió állófűtés üzemmódban a motor teljes hűtőkörét melegíti és max 30 perc után automatikusan kikapcsol. Ennyi idő alatt a beltér jól felmelegszik és a motor is közel üzemmeleg (a vízhőfokmérő kijön a kék mezőből).

A "hivatalos" verzió csak a fűtés hőcserélőjét melegíti (itt különböző csöveket és szelepeket szerelnek be utólag). Ez természetesen sokkal gyorsabban megy (10 perc alatt szobameleg beltér), ellnben a motor jéghideg marad!!!!

Ennek tükrében a motor szempontjából a "programozott" verzió alapjában véve még jobb is. Ezen kívül a költségvonzata 0-15.000 Ft (szerviz függvényében) lényegesen alacsonyabb, mint a "hivatalos" verzióé (kb. 120k-180k).

 

A programozás után az állófűtést az MID vagy a Navi segítségével tudjuk be- és kikapcsolni. Két különböző bekapcsolási időt állíthatunk be az állófűtés számára.

A Webasto Telestart T70 / T80 távirányító segítségével opcionálisan távolról is be- és kikapcsolhatjuk.

 

Mindazonáltal a következőkre mindenképpel ügyelni kell:

1.: Az "előmelegített" motor indításakor a hűtővíz ugyan meleg, de motorolaj azonban még nem!! Ez gyorsan felmelegszik ugyan, de az indulás után néhány percig a padlógáz kerülendő.

2.: Ha az állófűtést minden reggel 30 percig használjuk, ez jelentősen nagyobb terhelést jelent a kiegészítő fűtés számára, mint  a "hivatalos" verzió esetében - ez ugyanis már 5 - 10 perc fűtés után lejjebb veszi a teljesítményt. Annak kockázata, hogy ezáltal károsodik a kályha, alacsony. Mindenesetre fennáll ez a kockázat.

Nem túl szibériai időjárási körülmények között általában elegendő 15 - 20 perc fűtés ahhoz, hogy a szélvédő jégmentes legyen és a motor kellően felmelegedjen.

 

Olyan kijelentéseket, hogy "ez nem lehetséges", gyakran hall az ember. Ha azonban a fenti feltételek fennállnak az ilyen kijelentések egyértelműen hibásnak tekinthetők.

 

 

Csatlakozó megjegyzés:

Az E60/E61 és E65/E66 diesel modellek kiegészítő fűtése elektronikus, ezért ennek elvéből adódóan nincs állófűtés beépítve, és ennek következtében nem is lehet programozással állófűtést "előállítani".