E39 benzinszivattyú csere saját kezűleg.

 

1.  Végy egy új benzinpumpát, ne gagyit, mert szívni fogsz!!! Minimum Pierburg.. 30.000,- a Bárdinál, de meghálálja!

 

1.a,  Maximum 10-15 liter benzin legyen a tankban, különben nyúlkálhattok az üzemanyagban, vagy ha kevesebb, akkor utána előfordulhat, hogy nem indul míg nem tankolsz bele!

 

2.  Szedd fel a hátsó üléslapot (üléslap eleje mindkét oldalon jól megránt felfelé aztán előre ki kell húzni az ülőlapot)

 

3.  A szivattyú az anyósülés mögötti oldalon lesz a tankban, tehát vigyázva a kábelek és minden épségére (ezt többször nem hangsúlyozom..odafigyelést igényel, mint minden házi barkács módszer, mert nem nehéz ugyan, azért el lehet szúrni! Mindent figyelmesen nézz meg, hogy van mielőtt szétszeded...ugyanúgy rakd össze is! )

 

4.  Szedd fel tehát a kép szerint az ülés alatti kör alakú szigetelést (1-es kép Abb.1.1)

 

5.  Győződj meg róla, hogy le van-e véve a gyújtás!! ..és mielőtt bármit szétszedsz takarítsd le körülötte, nehogy belekoszolj majd a tankba!

 

6.  Lesz 3 db csavar a szigetelés alatt a kör alakú fekete takaró lemezen (1-es kép Abb.1.2). Azokat csavarozd ki és óvatosan emeld le a fekete (nagy eséllyel fekete :) ) takaró lemezt.

 

7.  Ha a lemezt felemeltedlátni fogsz alatta a kábel végén egy - szintén valószínű, hogy fekete - stekkert (csatlakozót) :)  (1-es kép Abb.2.4) A stekker házát megfogod, kihúzod jobbra (menetirány szerinti jobb) majd utána húzod az egész csatlakozót felfelé..lehet, hogy kicsit nehezen jön, de vigyázz itt is nehogy szakadjon valami vezeték!

 

8. Meglazítod a benzincső csavarját és lehúzod a csövet (1-es kép Abb.2.5), majd ledugózod..vagy megtöröd, de vigyázz, hogy ne sérüljön!! Vigyázz arra is, nehogy viszacsússzon a cső az ülés alá, ha elengeded!!! ..tapasztalat :) A dugót természetesen összerakás előtt eltávolítod!! :)

 

9.  Ha ez megvan, lesz egy kör alakú fém zárógyűrű, ami a szintjelzőt fogja a tankba.(1-es kép Abb.2.6) BMW speciál szerszámot írnak hozzá, de a magyar ember simán letekeri mint egy üdítőskupakot..még a menetirány is egyezik!! :) Ha a gyűrűn lévő fülekbe beakasztasz egy masszív csavarhúzót, megütögeted a menetiránynak megfelelően és már le is lazul..mivel azért jól meg van húzva és nektek is meg kell majd összerakásnál!

 

10.  Vedd le a gyűrűt, ott lesz alatta a szintjelző teteje. Valami szélesebb csavarhúzóval a hátsó üléstámla felől óvatosan feszítsd fel a szintjelzőt..egy gumi tömítés fogja csak bele (1-es kép Abb.3.10). Jól nézd meg, hogyan van a tömítés, ugyanúgy kell majd lennie, ha összerakod is!! Ha felpattintottad a szintjelzőt - 1-es képen Abb.4. látható a szerkezet - óvatosanhúzzad ki felfelé, de nagyon-nagyon figyeljetek, hogy az úszó szárát (1-es kép Abb.4.18) NE görbítsétek el, mer akkor jönnek majd a 20 liternél kevesebb üzemanyaggal leálló bmw-k :D

+ nagyon jól nézzétek meg, hogy a szintjelző alján a bütyök (1-es kép Abb.4.21) hol ült alul a tankban (1-es kép Abb.3.11---oda kell visszatenni majd a bütyköt csere után), bár utólagosan kikövetkeztethető,de azért FONTOS, hogy ugyanoda kerüljön vissza!!

 

11.  Most már látjátok a cserére szoruló alkatrészt! :) (1-es kép Abb.3) Húzzátok le a csatlakozókat (1-es kép Abb.3.14), jegyezzétek meg melyik-melyik és szintén lazítsátok le a benzincsövet úgy, hogy ne sérüljön. Nagyon vigyázzatok, ez már a tank belseje, NE koszoljatok bele..ha koszt láttok alul szedjétek ki.

 

12.  Ezután lesz két fül (1-es kép Abb.3. 7-12), ami befogja a pumpát műanyag házastól a tank aljába. Ezeket nyomd össze egyszerre..vagy húzd szét, már nem emlékszem pontosan :) Miután ez megvan kipattanik az egész a helyéről. Majd arra is figyelni kell, hogy a nyomásszabályzó (1-es kép Abb.3.13) is a helyére menjen vissza összeszerelésnél!

 

13.  Most már ki tudtátok emelni a szivattyút műanyag házastól, szűrőstől.. lesz 3 db gumibak, azokat egy csavarhúzóval akasszátok ki (1-es kép Abb.5.24)

 

14.  Majd figyeljetek, az új pumpát ugyanúgy tegyétek bele a házba mint ahogy ez van bent és ugyanúgy pattintsátok vissza majd a tank aljába....!!  Most már csak egy lépés van, kivenni a szivattyút a fehér színű műanyag hüvelyből (1-es kép Abb.5.23) Ehhez is célszerszámot írnak (1-es kép Abb.6.26), ami maximum a BMW szervizekben van..de ki tudjátok venni belőle..nekem például el volt fürészelve az egyik fülnél, úgy, hogy nem vesztett semmit a tartásából, viszon ki lehetett venni belőle a pumpát.

 

15.  Cseréljétek ki a beteg szivattyút az újra, nyomjátok vissza a házba (2-es kép Abb.9), tegyétek vissza rá alul a szűrőt úgy, ahogy volt..lyukon legyen a szűrője (2-es kép Abb.8.28-29) és a fülek is (2-es kép Abb.10.31-32)

 

16.  Elkezdődhet az összerakás, mindenre figyeljetek amit eddig írtam!

 

17.  Össze ugynúgy mint szét! :)  A pumpa helyzete, ahogy be kell tenni az (1-es kép Abb.3)-nál látható menetiránynak megfelelően.
 
JÓ SZERELÉST KÍVÁNOK  !!! :)
 

Ha járó motornál döglik meg a szivattyú, előfordul, hogy nem fog indulni az autó, ha kicseréltétek..így jártam én is. Annyira összekoszolta a gyertyákat, meg feltelltek a hengerek, hogy képtelen volt elindulni. Egy Bosch szervizes srác 15-20 perc alatt berúgta :)  Ha így jártok húzzátok le az injektor csatikat, indítózzatok full gázon sokáig,  2szer-3szor, majd dugjátok vissza az injektort, indítózzatok gáz nélkül, közben nyomassatok féktisztítót a légszűrő után motornak és már jár is!   

Üdv. mindenkinek: Green